پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228264
رژيم صهيونيستي حرف‌هاي بزرگ‌تر از خودش مي‌زند
تاریخ انتشار : 1396/03/31 17:51:21
نمایش : 1524
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: رژيم صهيونيستي به خاطر ضعف در بنيه دولت هاي اسلامي يک مقدار حريص شده است و حرف هاي بزرگ تر از خود مي زند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني سه شنبه شب (۳۰ خرداد ماه) در ديدار با نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: يکي از برکات ماه رمضان اين است که با دوستان از نزديک ديدار داريم و از ديدگاه هاي مختلف استفاده مي شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: شکل کار در مجلس به نحوي است که افراد را چند وجهي به بار مي آورد به اين صورت که نمايندگان مجلس هم بايد با مردم ارتباط داشته باشند و نيازهاي آنان را بشناسند و هم بايد به مسائل اصلي کشور در حوزه هاي مختلف مانند سياست، اقتصاد و فرهنگ بپردازند.

وي ادامه داد: نمايندگان مجلس مقتضيات کشور را در منطقه و سطح بين الملل درک مي کنند و به همين دليل اشخاصي که تجربه حضور در سمت نمايندگي مجلس را دارند از خصوصيات چند وجهي برخوردار مي شوند که اين براي رجال ملي کشور ارزشمند است و همچنين داشتن بينش هاي مردمي و توجه به نيازهاي کشور در اين حوزه بسيار مهم است.

لاريجاني خطاب به نمايندگان ادوار مجلس افزود: شما سرمايه ملي کشور محسوب مي شويد بنابراين بايد از خدمات و تفکر دوستاني که سابقه نمايندگي مجلس را دارند استفاده بشود البته در اين راستا کانون نمايندگان ادوار در مجلس تاسيس شده و اقداماتي را داشته است.

وي با بيان اينکه استفاده از تجربيات نمايندگان ادوار مجلس به نفع کشور است ادامه داد: ممکن است دولت ها سلايق مختلف داشته باشند که به اين معنا نيست که نبايد از سرمايه هاي ملي استفاده شود و بايد به اين موضوع توجه شود يک دولت زماني موفق است که از همه بينش ها و از صاحبان فکر و انديشه استفاده کند.

رئيس نهاد قانونگذاري با اشاره به حضورش در نشست مشترک دولت و مجلس در روزهاي گذشته گفت: دولت آينده زماني موفق است که پارادايم مسلط بر آن حاکم باشد. اگر تفحصي در اوضاع کشور صورت گيرد مشخص مي شود که مهمترين مسئله و دغدغه دولت آينده بايد اينگونه باشد که توان اقتصاد ملي را بالا ببرد.

وي ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد کشور در بخشي از موضوعات مانند اشتغال و سرمايه گذاري با مشکلاتي روبرو است بنابراين در آرايش دولت آينده بايد به نحوي عمل شود که حتي وزراي خارجه، آموزش و پرورش و علوم نيز دغدغه رشد اقتصاد ملي کشور را داشته باشند و توفيق دولت در اين است که از سلايق مختلف استفاده کند و از افراد کارآمد و با تجربه بهره بگيرد.

لاريجاني با اشاره به در پيش بودن روز قدس گفت: روز قدس، روز تجلي اراده ها عليه رژيم صهيونيستي است مخصوصا در شرايط امروز عالم اسلام، حضور همه افراد ملت  مي تواند در صحنه منطقه اي و بين الملل تاثيرگذار باشد.

وي ادامه داد: از سال هاي قبل کشورهاي بزرگ به دنبال اين بودند که دولت ها و ملت هاي اسلامي را از پيگيري مسئله فلسطين منصرف کنند و ملت هاي اسلامي را خسته کنند به نحوي که بگويند ده ها سال است به جايي نرسيده ايد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: خسته کردن ملت ها و دولت هاي اسلامي جزء پروژه هاي ابرقدرت ها بوده به همين دليل طرح هاي مختلفي ارائه کردند که مي توان به ارائه ده ها طرح براي سازش در مسئله فلسطين اشاره کرد و البته برخي از کشورهاي اسلامي نيز براي ارائه طرح به ولوله افتادند که چند حادثه شرايط را تغيير داد.

لاريجاني افزود: يکي از موضوعات مهم در دهه هاي گذشته وقوع انقلاب شکوهمند اسلامي بود که امام خميني(ره) با تيزهوشي مردم را رهبري کرد و اين باعث شد که ملت ها نيز از پيگيري مسئله فلسطين خسته نشوند و اين پيگيري را جزء وظيفه اسلامي خود بدانند که به بيداري و هوشياري در عالم اسلام منتهي شد.

وي ادامه داد: فکر امام راحل توسط مقام معظم رهبري پيگيري شده و امروزه تقريباً تمامي کشورهاي اسلامي راهپيمايي روز قدس را برگزار مي کنند و در نشست وزراي فرهنگ کشورهاي اسلامي مصوب شد که آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس معرفي شود البته يک عده مقاومت هايي در اين رابطه داشتند امام موضوع جا افتاده است.

وي ادامه داد: جريان جنگ ۳۳ روزه نيز از عوامل موثر ديگر در ادامه مبارزه با رژيم صهيونيستي بود چون در جنگ هاي قبلي کشورهاي اسلامي شکست مي خوردند اما در جنگ ۳۳ روزه با وجود اينکه اسرائيل حمله کرد اما اين جنگ دستاوردي براي رژيم صهيونيستي نداشت،در آن مقطع زماني سفري به اروپا داشتم و يکي از رهبران اروپايي که حامي صهيونيست ها بود گفت بعد از جنگ ۳۳ روزه، اولمرت يک جنازه سياسي است يعني شکست براي آنها جا افتاد.

لاريجاني افزود: انتفاضه فلسطين که از رويکردهاي انقلاب اسلامي استفاده کرده يکي ديگر از موضوعات مهمي است که باعث شده روحيه مجددي براي مبارزه با رژيم صهيونيستي در جهان اسلام ايجاد شود.

رئيس مجلس افزود: متاسفانه در سال هاي اخير برخي از کشورهاي اسلامي با يک حالت ذليلانه دنبال ارتباط با صهيونيست ها بودند که اين خجالت آور است و ضربه سنگيني به ملت و دولت اسلامي وارد مي کند بنابراين بايد حساسيت ها زياد شود.

وي ادامه داد: روز قدس در چنين متني وجود دارد و چالش هايي در کشورهاي اسلامي به وجود آمده انرژي ملت هاي اسلامي را کاهش داده و رژيم صهيونيستي به خاطر ضعف در بنيه دولت هاي اسلامي يک مقدار حريص شده است و حرف هاي بزرگ تر از خود مي زند.

لاريجاني افزود: روز قدس امسال مي تواند تجلي جديدي از اراده ملت و دولت ها باشد و اميدوارم با روشن بيني که در ملت است، مردم حضور چشمگيري در راهپيمايي روز قدس داشته باشند و شاهد يک نوآوري و بازآفريني در بينش امام راحل باشيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص استفاده از تجربيات نمايندگان ادوار افزود: يکي از راهکارهاي استفاده از سرمايه تجربيات نمايندگان ادوار اين است که در جاهاي مناسب مانند دولت، قوه قضائيه و مجلس از اين ظرفيت ها استفاده شود البته تلاش هايي در اين راستا صورت گرفته و گزارش هايي به بنده ارائه شده که پيگيري نيز خواهد شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html